[Epitesz-barkacs] 2 motoros hutoszekreny

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 16., H, 12:10:58 CET

gyapo wrote:

> Nagyon sokfele dolgot lehet kitalalni, de a plc
> erre valo. Nem egyedi dologra egyedi program,
> hanem altalanos, barmire jo, ami belefer a portszamba, idozitesbe,
> sebessegbe.

Igen, tudom, ipari környezetben gyakran látom, hogy ezzel oldanak meg - jó
drágán - sokmindent. Otthon annak jó, aki bele tud mászni a részletekbe,
tud vele mit kezdeni. Tehát nem kell szakembert fogadnia.

> Tisztazni kell a fogalmakat. A kesz nem azt
> jelenti nalam, hogy ha nincs kesz, akkor nem is
> lakhato. Program eseten ha nincs kesz, az nem
> jelenti azt, hogy nem is mukodik.

A kész azt jelenti, hogy van egy megrendelo, akinek vannak konkrét
elképzelései, azokat maradéktalanul teljesíteni kell, akkor van kész.
Mindegy, hogy ház vagy program. Ha magadnak kell, akkor persze állandóan
újabb és újabb elképzeléseid keletkeznek, tehát a vevo igényei
folyamatosan változnak (hobbi), tehát sosincs kész. :-)

> Ha pl. egy mazsa fa hasogatasarol van szo, az lehet kesz.

Szerintem kétfelé vitatkozunk. Te magadnak csinálod, az tényleg sosincs
kész a fentiek miatt, ha viszont idegennek doglozol, az elvárja a
pénzéért, hogy nemhogy ezer év után, de egész konkrét határidore kész
legyél, ha mégoly bonyolult is a feladat. Akkor is, ha késobb, ha újra
csinálnád, máshogy állnál neki.

Mindenkinek változik, feltehetoen javul a felkészültsége, változnak az
anyagok, tehcnológiák... Én pl most olyan szituban vagyok, hogy hozzám
kerültek átalakításra olyan áramforrások, amik valamikor 20 éve már
átmentek a mancsomon. Kézzel rajzolt nyákok... még muködött is minden,
mégis kivágom az egész hóbelevancot, már csak azért is, mert szarrá van
korrodálva minden, és úgy csinálom meg, mintha sosem lett volna
megcsinálva. (Újabb 20 év múlva már valszleg nem kerül hozzám vissza,
hacsaknem pont ott létesítenek hulladékmegsemmisítot, ahol én is porladok
majd. :-) De jó esély van rá, hogy ha az üzem, ahova kerül, muködik még 20
év múlva, ezek is fognak.

> Az a tapasztalat, hogy egy ugyfel, felhasznalo az
> mindig kitalal valamit.

Hm. Nekem nem ez a tapasztalatom. Inkább az, hogy én találok ki valamit,
amit felajánlok, aztán esetleg hozzátesz valami igényt, aztán békén hagy.
Lehet, hogy a programozósdinál más az ábra. Meg talán a házépítésnél is,
bár ott a tervezés során kell az ügyfélnek okosnak lennie, mert amit már
engedélyeztek, attól macerás eltérni.

> javitani, gyorsitani, egyszerusiteni. Es nem

Na jó, de ha mondjuk - most téma a másik listán - valakinek kell pl egy
kültéri-beltéri homéro, és slussz, semmi csicsa, semmi rádió, semmi
min-max meg pontosido, háttérvilágítás... adva van a kijelzok mérete,
tipusa, a tápellátás módja, a vezetékhosszok, idojárási viszonyok, ezzel
minden meg van szabva. Mit lehet ezen csicsázni, ötletelni? De más példát
is tudnék agyalni.

Ha persze a projetk úgy kezdodik, hogy kéne valami ilyesmi, aztán jönnek,
hogy ne csak celziusz legyen benne, meg mutassa a kijelzo a holdfázist,
legyen háttérvilágítás, sot, vegye észre, hogy valaki nézi, színes legyen,
rádiós legyen, de közben no egy gesztenyefe, azon is átlásson, mégis 1
helyett 4 hónapig ne merüljön ki az aksi a kültériben, legyen max-min,
aztán átlag is legyen, kommunikáljon gsm modullal 3 utólag megvásárolt
külso mobillal, kapcsolgassa a kazánt, mosogasson el... szóval így is
lehet, de én bizony úgy küldeném el a jóidesanyjába a megrendelot, hogy
csak úgy porzik. Az ilyen projekt sohasincs kész, és valszleg sohasem
fizetnek.
(Ha magamnak találnám ki ugyanezeket, a tükör elé állnék, és magamat
küldeném el a ...ba. :-) Hacsaknem ez a hobbim, és a végsokig ezzel
szeretnék foglalkozni, még a ravatalon is. :-) )

> Igen, ezert nem kezdtem en bele az atmeles/pices
> plc-be. Mert ugyan hardware van, de a programot
> senki nem akarta megirni, en meg nem ertek hozza.

Most már igen, gondolom. :-)

Az egész témáról - zárásilag - az jutott eszembe, hogy kétféle ember van
ezügyben.
1. aki belemászik a legapróbb részletekbe, megírja a programot, beköti a
csengot, falaz, maltert kever, mindent maga csinál, és alig jut valamire,
miközben végigdolgozza az életét,
2. aki mivel semmihez sem ért, csak a pénzhez, mindent mással csináltat
meg, és ha okos, a legjobb emberekkel veszi körül magát, akik majd
belemásznak a részletekbe, kitanulták a szakmát (akár egyetemen), és
mindent elvégeznek, mindent meg tudnak oldani... Nos, ez az ember akár
milliárdossá is válik, és o csak a pénzhez, az emberekhez kell értsen, és
a fantáziáját kell eleressze, hogy miket akar még megvalósítani, miután
már szinte mindent megvalósított, és még nincs 40 éves.

Persze az utóbbi azért nem piskóta, tud nyelveket pl, lazán közlekedik a
világban, és mindig van elképzelése arról, hogy miket kéne megcsinálni.
Ugyan az övé egy óriási vagyon, de nem eszik többet, nem alszik többet,
neki ezt muködtetnie kell. Ez is egy funkció, egy majdnem szakma. Sokan
irigylik, de kevesen tudják utánozni. Sok olyan van, aki tudná utánozni,
ha az agyi kapacát erre használta volna már gyerekkorától, de nem, mert
elveszett a részletekben, vagy az elektornokat kergette, vagy a biteket,
vagy bármi más szakma részleteibe ásta bele magát, egyszóval aki dolgozik,
nem ér rá pénzt keresni, vagyont muködtetni. Bár az utóbbi is munka, nem
is kockázatmentes, nem is laza (biztos, én nem tudom), csak más
érdeklodési kört igényel.