[Epitesz-barkacs] 2 motoros hutoszekreny

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Nov. 16., H, 09:03:29 CET

>De hiszen ez csak egyedi lehet! Meglepne, ha
>bári tudni írni olyat, ami mindenkinek
>megfelelne. Van, aki csajozósra fogná a figurát,
>hangulatvilágítás valami érzékelésére,
>ágyle-kinyitás, mittudomén, más a hangtechnikára
>hajt, házimozira, megint mások a hõmérséket
>mindenféle trükkös szabályozására, amaz meg a
>behatolás elleni védelemre helyezné a fõ
>hangsúlyt, van, aki a wc-bõl is akar internetezni...
>
>És én nem vagyok otthon a dologban! Most képzeld
>el, aki otthon van, miket tudna felsorolni. Ez
>házanként csakis egyedi lehet - szerintem.

Nagyon sokfele dolgot lehet kitalalni, de a plc
erre valo. Nem egyedi dologra egyedi program,
hanem altalanos, barmire jo, ami belefer a portszamba, idozitesbe, sebessegbe.

>Ez nem lehet igaz. Az igen, hogy mindig lehet
>rajta javítani, de ha sose lenne kész, azaz
>sosem lenne használható, akkor ebbõl nem lehetne megélni.

Tisztazni kell a fogalmakat. A kesz nem azt
jelenti nalam, hogy ha nincs kesz, akkor nem is
lakhato. Program eseten ha nincs kesz, az nem
jelenti azt, hogy nem is mukodik. Vagy egy weblap
eseten, ha nincs kesz, attol meg mukodik, csak
meg lehet rajta dolgozni. Mivel gyakorlatilag
mindig lehet rajta dolgzni, ezert sosincs kesz.

>Ha van egy precízen meghatározott, és rém
>egyszerû feladat, az ki van csukva, hogy a sosincs kész területére tévedjen.

Ha pl. egy mazsa fa hasogatasarol van szo, az lehet kesz.

>  Pl itt sok szó esett már a
> teljesítmény-mérésérõl. Ha az a feladat, hogy
> van két paraméter, ezeket össze kell szorozni,
> adott a max pontosság valahogy, akkor nemtom,
> mi lehet az, amit ezen évekig is lehetne akár
> fejleszteni. Fõleg, ha csicsáról szó sincs.

Az a tapasztalat, hogy egy ugyfel, felhasznalo az
mindig kitalal valamit. Meg ez is kell, meg az is
kell. Jobban nezne ki ha igy meg ugy lenne. De a
programozonak is mindig van otlete, egy egyszeru
valasztolista is sokfele lehet, es ezzel a
felhasznalast is jelentosen lehet befolyasolni,
javitani, gyorsitani, egyszerusiteni. Es nem
minden jut a programozo eszebe elsore, amikor irja a programot.
A teljesitmeny kiszamolasa egyszeru, azon nem
sokat lehet varialni. A kijelzesen, a meroprogram
beallito feluleten, szolgaltatasain viszont sokat.
Mondok egy peldat. Regen volt egy erosaramu
meroborond. Ezt ki lehetett tenni a trafo melle
egy szekrenybe, es merte a feszultseget, aramot,
cos fit. A kijelzese nehany pardigites
hetszegmenses led volt, es a meresi eredmenyeket
egy gombbal lehetett leptetni, talan 1000 merest.
A harom kijelzon villogtak a szamok, lehetett
keresni valamit, pl. mikor ert el a cos fi egy
adott erteknel kisebbet vagy nagyobbat. El lehet
kepzelni, hogy ez nem volt valami latvanyos. De
szerencsere ratettek egy csatlakozot a borondre,
amin keresztul ki lehetett olvasni az adatokat
pc-vel. Erre csinaltam en egy kartyat a pc-re,
meg irtam egy programot pascalban, ami beolvasta
az ertekeket, es egy quattro nevu tablazatkezelo
szamara elokeszitette. A quattro beolvasta es
megjelenitette grafikonon. Innentol 1 pillantas
volt megtalalni a kritikus reszeket. Ez nem csak
egy csicsa fejlesztes volt, hanem a felhasznalas minoseget javitotta.

>Nna én aszondom, hogy akinek nincs egy konkrét
>területen gyakorlata, annak még egy ilyen
>egyszerûnek tûnõ dologban is úgy törik bele a
>bicskája, hogy százszor annyi idõ múlva sikerül, amit akar.

Igen, ezert nem kezdtem en bele az atmeles/pices
plc-be. Mert ugyan hardware van, de a programot
senki nem akarta megirni, en meg nem ertek hozza.
Pc-hez talan igen, ott van eselyem. Hazvezerlesre
meg jo lehet egy notebook, kicsi, keveset
fogyaszt, egyben van a jo grafikus kijelzovel.
Egy 7 colos eee pc barhol elfer egy hazban,
rengeteg adatot tud tarolni, ssd-vel mozgo
alkatresz sincs benne. Sose csinalnam meg atmelbol.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu