[Epitesz-barkacs] csirkeneveles

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 17., K, 01:35:03 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.17. 00:51:14 +1h-kor írta:

> Megnéztem, ez nem az, ami az MTV1-es hiradóban volt. Abban középen

nem is csoda, az egyik a királyi, a másik egy kereskedelmi csatorna

> gyulladtak fel a zöld világítótestek, kétoldalt meg folyamatosan égtek a
> kékek. Fehérek nem voltak.

a kék szín a "csirkekombájn" témában is, és a szakirodalomban is
előkerült,

> Persze lehet, hogy annyit nem ér, hogy rászánd azt a 20 percet, mire
> odakeveredik a műsor. Olyan balfék módon van megcsinálva, hogy nem lehet a
> videóban mendegélni. Pedig lehet, hogy valaki csak egy valamire kíváncsi,
> és azt akár többször is meg szeretné nézni.

ha abban a riportrészben kéknek láttad, akkor biztosan az is volt.

a kék spektrum nanométerben (talán a 6000K) valahol máshol van mint
a ságás, vöröses (talán 2000 - 3000K)

viszont most találtam:
A sugárzó fények alapszínei: kék, zöld, vörös. (A három monokromatikus
alapszínű fény együttesen fehér fényt ad.)
 http://bor.myip.hu/szellemkep/dorkatol/10_Sz%EDnh%F5m%E9rs%E9klet,%20sz%EDnel
m%E9let.doc.

ha oldalt kék lámpa van, és zöldet meg egy kis vöröset is begyújtok, akkor
fehér szín lehet belőle

akkor 3 fénycsővel (mindegyik más szín) ősszekeverhető lenne?