[Epitesz-barkacs] ebbol hogyan lesz 4Volt

Dienes Jozsef dienes.jozsef at rh.bmf.hu
2009. Nov. 18., Sze, 14:05:33 CET

2009.11.18. 13:37-kor jhidvegi irta:
> Amikor rákapcsolod a feszkót, a trafó bal tekercsén át kap egy
> nyitóáramot a tranyó az ellenállás által korlátozva.
> Ettől a tranyó kinyit, a kollektorfesz lejön pártized V-ra...

Na, ezt eddig én is tanultam, (állítólag :) ), de a cikk szerint
(és a rajz kinn van még pár oldalon) 0,3 voltról is világít így.
Vagy rossz az angolom, és addig süti ki az elemet, ha világít,
de beindulni csak 0,7 fölött tud?
(Tehát ha 0,3-0,7 között kikapcsolom, akkor többé nem gyullad ki?)

Üdv:
    Józsi