[Epitesz-barkacs] Fw: "akkumulátor hulladék" f elvásárlás budapesten?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 18., Sze, 23:24:43 CET

cst wrote:
> az én olvasatomban a "leszulfátosodás" lehet a feljavíthatatlansági gond
> oka

Én is így tudom, de vannak állítólag módszerek, amikkel ez ellen lehet
valamit tenni. Jó lenne, ha tényleg lenne, bár ha igen, akkor valszleg
közkinccsé válna, és az új aksik eladása is megcsappanna, valamint komoly
üzletek, tevékenységek jönnének létre erre a feljavításra.

Eddig az egyetlen, amiről tudok, az az autóba beépíthető tirisztoros
ketyere, ami kondit tölt lájtosan, majd rásüti az aksira (töltésirányban).
Ezt periódikusan teszi folyamatosan. De ez is inkább csak élettartam
növelő eljárásnak tűnik.

Amúgy van egy olyan tapasztalatom nekem is, hogy ha az aksi bent van az
autóban, tehát van rajta gyakran töltés, meg szintén gyakran indítózás,
azt sokkal jobban szereti, mint a csepptöltés jellegű, terhelés nélküli
állandó feszentartást.