[Epitesz-barkacs] akku es ciklus

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 19., Cs, 18:09:04 CET


Mágus Bérprogram Demo   <magus.demo at dpg.hu> 2009.11.19. 16:50:13 +1h-kor írta:

az előbbi levelet befejezetlenül indítottam el, bocsi
--------
gk. indítóakku,
ha 1 járműindítás (azaz sikerül elindulni, és ez félig lemeríti és a
generátor visszatölti) = 1 ciklus ? mert akkor eléggé hamar kidöglik az akksi,
ha a wiki szerinti 500-800 ciklus várható?

ha úgy alakul, hogy pl. hosszabb üzemen kívüli pl. betegség miatt
érdemes lehet egy UPS-hez pótakkunak bekötni, mert akkor
az UPS akkutöltő elektronikája "életben tartaná" ?

ciklikus akkunál
ha egy UPS-ben "fiókos" akkuk vannak, azok simán párhuzamosan
össze vannak kötve, és kirángathatom ennek ellenére?

ha UPS-be telepített akksit használnék, és "csepptöltéses állapotban"
tartják, hány havonta kell "kisütés - töltés" módon egyszer
megmozgatni, hogy ne lustuljon el?

A ciklikus akkumulátor kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására,
(mint az indítóakku)
viszont a leírások szerint még ennél is rosszabbak a zselések,
amit marketingokokból (évente - 2évente javíthatatlan zselésakku)
vetetnek az emberrel, és
jobban járnék, ha UPS-hez ciklikus, vagy indítóakkut vennék? 

-------- 

> ~~~~~
> savas ólomakku
> várható élettartam (év) 3 (gépjárműben), 20 (telepítve)
> 500 - 800 ciklus (wiki)
> ~~~~~
> 2400 ciklus 30% kisütésnél. Más kapacitású és kapocskialakítású
> akkumulátorok:
> megrendelésre. *Kisütési végfeszültség: 12 V-os akkumulátornál 10,8 V ...
> 
> 
> ~~~~~
>  http://www.panelectron.hu/akkumulator_gyik.html
> 
> 2. Gyakorlatilag kétféle akkumulátor tipust különböztethetünk meg; az indító
> (járművekben) és a ciklikus (hajókon, napelemes rendszerekben, szünetmentes
> tápegységekben, stb.) akkumulátor tipust. Az indító akkumulátort arra
> tervezték, hogy rövid idejű, de nagy áram leadására legyen képes (pl.
> önindító). Az ilyen akkumulátorok ólomlemezei vékonyabbak és az anyagi
> összetételük is eltérő a ciklikus akkumulátorokétól. A ciklikus akkumulátor
> kevésbé képes rövididejű nagy áramok leadására, viszont sokkal jobban bírja
> a
> huzamosabb kisütést/feltöltést. A ciklikus akkumlátorok lemezei vastagabbak
> és
> az akku képes túlélni többszöri akku mélykisütést is. Az indító
> akkumulátorokat nem lehet ciklikus akkumulátoroknak szánt feladatokra
> alkalmazni. Az ún. kettős felhasználású akkumulátor (Dual Purpose Battery)
> csak egy kompromisszum a fenti két akku tipus között. 


További információk a(z) Epitesz levelezőlistáról