[Epitesz-barkacs] szomszed es mozgaserzekelo

Palasik Sandor palasik at mail.datanet.hu
2009. Nov. 21., Szo, 13:17:05 CET

> állítólag 940nm hullámhossz már nem látható tartomány
> hatótávolság kb. 25 méter

Infrának infra éppen, de ebben csak annyi a közös, hogy mi egyiket sem
látjuk. Lehet viszont, hogy az az érzékelő ugyanúgy nem látja, bár ezt nem
próbáltam. Az biztos viszont, hogy az szilícium érzékelők nem látják a
testhőmérsékletet és a hőérzékelő sem látja a látható fényt. A Wien törvény
alapján (most néztem utána újra :-) ) a testhőmérsékletű sugárzás
hullámhossza kb tízszer ekkora.

Szerintem jó lenne egy merülőforraló "impulzusüzemben" :-)

Palasik Sándor