[Epitesz-barkacs] szomszed es mozgaserzekelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 21., Szo, 14:13:27 CET

Palasik Sandor wrote:

> próbáltam. Az biztos viszont, hogy az szilícium érzékelők nem látják a
> testhőmérsékletet és a hőérzékelő sem látja a látható fényt. A Wien
> törvény
> alapján (most néztem utána újra :-) ) a testhőmérsékletű sugárzás
> hullámhossza kb tízszer ekkora.

Akkor ezek az ún. passzív infrák végülis mit látnak? Netán, ha a
szekrényajtó mozog, azt is látják akkor is, ha mindennek a hőmérséklete
ugyanaz? Vagy inkább ezek már kombi érzékelők, és van bennük pl radar vagy
ultrahang?

Pl van itt a közelben egy buszvégállomás, meg egy épület előtte. Jön a
busz, tutira kigyullad a bejárati lámpa. A busz pedig eléggé nem akar
melegebb lenni, mint a levegő. Ha én sétálok el ott, biztos, hogy
felgyullad. Még nem próbáltam, hogy ha valami tárgyat gurítanék el... de
lehet, hogy valami méret is kell hozzá.

Asszem tényleg próbálni kell. A merülőforraló jó ötlet, de én azért az
infralámpára gondoltam, mert az távhatásilag valszleg jóval erősebb.