[Epitesz-barkacs] gravitacios lampa es Joule

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 21., Szo, 16:48:26 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> igazán nem azért sportolnék, hogy áramot termeljek, hanem, hogy ha
> sport által pusztítom az energiámat, a semmihez képest valami
> hasznosuljon. (egészségügyileg persze így is hasznos lehet)

Nem érdemes vele foglalkozni. Amúgy is ménkű lelkierő kell néha, hogy
belefogjon az ember. Ha még valami technikai akármit is bűvölsz, ami
ráadásul nem hozza azt, amire számítottál, a kedved is elmegy az egésztől.

> pl. Te esténként sétálsz egy órányit, de "hasznot nem hoz"

Sőt, energiát próbálok vele pusztítani, konkrétan energiahordozót: zsírt
meg cukrot. :-) Ja, és közben megy tönkre a cipőm, de ez se gond. A gond
az, hogy igen időtrabló dolog. Végülis ez a legnagyobb veszteség.
Ha nem lenne már meló, és elég lenne a majdani nyögdíj, lehet, hogy napi 6
órát is gyalogolnék. Jó nagy kirándulásféle utakat választanék. Persze nem
esőben meg ködben.

A köd alattomos dolog. Az ember azt hiszi, megússza szárazon, hát nem!
Csurom víz lettem, mire hazaértem. Ráadásul mintha az oxigén parciális
nyomása :) is kisebb lenne. Mert hogy sok vízcsepp van a levegőben, ami a
tüdőben felmelegedve elpárolog már, és a levegő víztartalma valszleg topon
van. Persze a mértéket nem tudom, hogy a gőz hány százalék ilyenkor, de
volt egy olyan érzésem, mintha tényleg kevés lenne a levegő.

> hasznos) Ha a cipőd sarkába áramfejlesztőt teszel (katonai
> kísérletek már hasznosították) máris többet termelsz, pedig a
> sarokgenerátor hajtásához egy kanállal sem kell több energiát

És mit kezdek vele? Annak lenne értelme, ha a cipő valami lágyabb lépés
hatására tényleg energiát termelne, tehát nem csak sarok, hanem jelentős,
mondjuk 2-5 centit kéne valamit összenyomni, mert akkor vizszintes út is
lehetne akkora terhelés, mint egy szerényebb emelkedő, valamint a lejtőn
lefelé haladva is lenne vmi energiaelvonás.

> ha a gumimarok helyett kézzel gerjeszthető áramfejlesztőt
> markolászol, ugyanannyi energiát használsz el, de a gumimarokhoz
> képest "pozitívabb" lesz az energiaegyenleg

Ez meg olyan kevés, hogy szintén nincs értelme kinyerni. A gumikarikák
kissé tönkrementek, ezért most már az említett hervis rugókat használom. 1
összenyomás mindössze 0,5-0,6 mkp, szóval bakfity. Akkor is, ha
alkalmanként vagy 2000-szer nyomom össze. Szóval ezzel 100% hatásfok
mellett is csak kb 2,4kcal energiát tudnék termelni, amivel 1 deci vizet
tudnék 5-6 fokkal melegebbé varázsolni.

Nem is azért csinálom, hogy húdeerős legyen a kezem, hanem hogy ne jöjjön
létre a séta végére az az ödémaszerű érzés, hogy erő kell ahhoz, hogy
összecsukjam a tenyeremet. Az már tiszta haszon, hogy tényleg picit
erősödött, és pl az egykezes sarunyomót vagy más kéziszerszámot könnyebben
tudok használni.

Szóval én összegezve amondó vagyok főleg feléd, hogy nem érdemes az emberi
mechanikai munka ilyen célú felhasználásával foglalkozni. Maga az ember is
csak kb 20% hatásfokú, szóval, ha pl megyek felfelé egy emelkedőn, akkor
kifejtek max 100-150W-ot (az utóbbinál már nagyon jó erőben kell lennem),
és jó melegem lesz, mert a 4-szerese bennem keletkezik hőként. Ha zárt
helyen teszem, pl egy passzív házban, akkor már ez számíthat a fűtésben.
Már, ha órákig csinálom. Így csak az időjárás javulásához járulok hozzá.
:-)