[Epitesz-barkacs] szomszed es mozgaserzekelo

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 21., Szo, 16:59:33 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> sok évvel ezelőtt egy mozgásérzékelő meghülyült a szőlőlevelektől,
> ha a szellő arra fújta :-(

Ez biztos, hogy nem infra volt. Amúgy kombinált érzékelők a szokásosak. Én
régebben olyat láttam telepíteni ismerősnél, amiben infra és radar volt.
(a radaron meglepődtem, rá is kérdeztem, de ragaszkodott hozzá a fazon,
hogy az nem ultrahang, hanem tényleg radar. Jelezte is külön, hogy melyik
"szólalt meg". Az tetszett benne, hogy riasztást - harmadik jelzés - csak
akkor adott, ha mindkettő megszólalt. Tehát, ha egy nyitvafelejtett ablak
miatt lengedezett a függöny, akkor csak a radar szólalt meg, ha meg
hirtelen kisütött a nap, ettől valami nagyobb terület gyorsan
felmelegedett, akkor meg az infra, bár ezt nehezebb volt így
megszólaltatni, szóval a lényeg, hogy nem adott fals riasztást
egykönnyen.)