[Epitesz-barkacs] suritett levego

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 22., V, 11:07:35 CET

Erdos Zoltan wrote:
> minden jobb boltban van levego spray neven..  terepen gepek

Igen, tudom, de biztos, hogy levegő van benne? Azért kérdezem, mert ha van
egy 20 vagy 50 literes tartályú kompresszor, amit az esetek zömében én is
lefújásra használok, az is nagyon gyorsan ürül. Ehhez képest egy 0,33
literesnek másodperc nagyságrendű idő alatt kellene kiürülnie. Hacsaknem
nem levegő van benne, hanem valami olyasmi tulajdonságú anyag, mint a
propán, tehát szintelen, szagtalan gáz, és 6 bar körül cseppfolyósodik,
csak nem éghető.

Onnan lehetne megtudni, hogy ha mozgatod, lehet-e lötyögtetni, mint egy
spray-t. (Nekem nincs ilyenem, nem tudom megnézni.) Esetleg onnan is, hogy
hül-e drasztikusan, ha nagyon sokat fújsz vele.

Azért gyanús, mert ha pl 10bar nyomáson van (az már nem olyan kicsi),
akkor 3,3 liter lehet benne az összes levegő. Ez egyetlen sóhajtásnyi. :-)
De ha 30 bar, az is csak lófing, ugyanakkor az már egy veszélyes nyomás.
300 bar már jobb lehet a maga 100 liternyi levegőjével, de akkor biztos,
hogy a szokványos kis alu palack nem jöhet szóba.