[Epitesz-barkacs] suritett levego

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Nov. 22., V, 20:37:18 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.11.22. 18:45:56 +1h-kor írta:

> Mitagadás, én az oláhféle szénhidrogén előállításra gondoltam CO2-ből,
> vízből meg energiából.

ugye erről lenne szó?
******************************
http://www.zoldtech.hu/cikkek/20080408-megujulo-energiastrategia

A reverzibilis üzemanyagcellát Oláh professzor 1994 táján említette először
(vagy akkor kapott érte Nobel díjat?).
Vajon miért nem terjedt el azóta?
Nem ártana figyelembe venni a "híg vizes oldatának" jellemzőit!
3%-os metanol oldattal üzemel.

--------
itt egy egyszerű, kisember fogalmazta:

pl. biogázgyártás adott, abból adott a metán és a CO2. Ha Oláh professzor
kezünkbe adja a MÓDSZERT, akkor nyáron , amikor kicsi a gázfogyasztás, azért
lehet, vagy kell járatni a fermentorokat, hogy eltároljuk az energiát, vagy
éppen elfurikázzuk (nyár, nyaralás, pecázni járás, tudod,).
A mi mini biogázüzemünk gázmotor generátorral állít elő hőt, és áramot.
Hő kell a fermentorok hőtartásához. A kis árammal meg a
CO2(motorból)+CO2(biogázból)+víz+saját áram= metanol. Oszt jól van.

Nekünk az a dolgunk, hogy a technológiai komplex összeálljon, a professszor
dolga meg, hogy megadja hogyan legyen ez a modul.

--------
2008.áprilisban
Oláh György ominózus riportja először úgy kb. 2,5 évvel ezelőtt hangzott el a
Magyar Televizió Napkelte műsorában és akkor 1 héten belül szinte minden
csatornán és írott sajtóban
----------

Maga a professzor mondta el az üzemanyagcella nem egy mai találmány és 180
évvel ezelőtt egy skót találta fel

 A direkt metanolos tüzelőanyagcella (Direct Methanol Fuel Cell: DMFA),
amelyet Oláh György vezetésével fejlesztettek ki, közvetlenül alakítja át a
metanolt (vagy más folyékony szerves tüzelőanyagot) elektromos árammá egy ún.
polimer elektrolit membrán segítségével. Működése a tüzelőanyag híg vizes
oldatának oxigénnel, illetve levegővel történő közvetlen katalitikus
oxidációján alapul.

A DMFC metanol és levegő betáplálásával folyamatosan üzemeltethető, működése
megfordítható, elektromos áram betáplálásával felhasználható szerves
tüzelőanyagnak, például metanolnak a szén-dioxid vizes oldatából történő
előállítására. Ezért elektromos energia tárolására is alkalmas, hatásfoka jobb
az ismert akkumulátorokénál.""