[Epitesz-barkacs] suritett levego

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 22., V, 20:51:18 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> evvel csak arra próbáltam reagálni, hogy ha a 300bar -ról
> leredukálás 6bar-ra veszteséget okoz, akkor akár 300bar-ral
> is lehetne reduktor nélkül valamit tenni

Így van, biztosan.
Nekem, ha meg kéne oldanom, az lenne az egyik bajom, hogy ahogy merül a
tartály, úgy egyre kisebb a nyomás. Aksinál végig kb azonos a fesz. Persze
a CO2-nél, amit példának hoztál, nem ez a helyzet, ott végig kb 60 bar a
nyomás, amíg van folyadék, és az kb környezeti hőfokú.

És itt a másik probléma, meg kell oldani, hogy a környezetből elég hőt
vegyen fel. Modellrepülőnél ez egész jól megvalósulhat. Ott a propeller,
meg a sebesség, max itt nem hűteni, hanem fűteni kell valamit.
(Robbanómotoroknál hűtés a cél).
Tényleg, lehet, hogy a kettőt alkalmas arányban össze kéne hozni, amennyit
melegít a robbanó motor, annyit kérne a CO2 párologtató... :-)

> gondolom, hogy a feltalálónak könnyebb volt egy 6bar-os
> sűrített levegős ipari fúró vagy hasonló ketyerét rátenni
> és reduktorozni

Igen, lehet, de így sokkal alacsonyabb lesz a kinyert energia. Na meg elég
drága lesz a feltöltés.