[Epitesz-barkacs] francia led-eskedes

gyapo gyapo at freemail.hu
2009. Nov. 25., Sze, 10:25:03 CET

>a homersekletre 1.5% az jo szamolas, csak kihagytad, hogy nem 10-50
>fokos tartomanyrol van szo. mert hidegben akar -10-rol is indulhat,
>ha meg mukodik, akkor melegszik. ha meg tulhajtod, plane melegszik,
>siman lesz 50 fok felett.

Vegyuk akkor a -20 - +20 fok tartomanyt. A 3. oldalon van egy abra,
hogy csak 40 fok folott kell csokkenteni az aramot, addig mehet a 20
mA. Egy masik abra mutatja, hogy 25 fokon a 20 mA-hez 3.5 V tartozik.
Az alatta levo abran 20 fokon 20 mA inkabb olyan 3.6-3.7 V-nak
latszik, vegyuk 3.65-nek. Ha innen lemegy a homerseklet -20-ra, akkor
mar 4.1 V kellene neki, de annyit ugye nem fog kapni, ezert
halvanyabban fog vilagitani. A feszultseg-aram abran latjuk, hogy
0.45 V feszultsegcsokkenes megfelezi az aramot. Vagyis -20 fokon 10
mA fog rajta atfolyni, ettol meg vilagit, csak halvanyabban.

>raadasul mindez nem szamit, mert a halozatnak megengedett a +-10%
>koruli ingadozasa, ami egy nagysagrenddel az 1.5% felett van.

Vagyis 207 es 253 kozott ingadozik? Kicsit soknak tunik a becsles.

>10% fesz valtozas siman novelheti 50%-al az aramot.

Ez kb. igy is van.
Ha 20 fokos homersekletvatozast nezunk, akkor mar csak 0.23 V a
feszultsegvaltozas, erre 20 mA-rol 13 korulre esik az aram. Azt nem
tudom, hogy a 3.65x0.02=0.073 W teljesitmeny mennyire fogja felfuteni
a ledet, de az az erzesem, hogy nem nagyon.
Vagyis ha belovik az aramot a varhato legmagasabb homersekletre 20
mA-re, akkor hidegebb ido eseten halvanyabb lesz, de meg 20 fokos
esesnel is lesz fenye. Szerintem ezt mukodesnek hivjak. Mivel
pontosabb definicio nem volt megadva, ellenallas es aramgenerator
nelkul is mukodik a dolog.

Udv.: gyapo

gyapokuk at cfwpont.hu