[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Nov. 30., H, 11:46:17 CET

Párszor már szóba került, hogy mennyit lehet spórolni ezekkel.

A hétvégén megcsináltam, hogy egy napig nem fűtöttem, és utána figyeltem
a visszafűtést. 5 órát ment folyamatosan a kazán, ezután is még jó
darabig 50-60% kitöltéssel.
A mostani külső időjárás mellett 25-30% kitöltésen megy normál esetben a
kazán.
Persze a lángmoduláció miatt ez nem egy pontos összehasonlítás, de
nagyjából az jön ki, hogy (időben legalábbis) ugyanannyit megy a kazán,
hiába engedem vissza közben a lakás hőmérsékletét rövidebb időtartamra
(pár nap).

Kíváncsi lennék arra a képletre, amivel meg lehet határozni, mennyi az
az időtartam, amikor már jelentősen kevesebb energia a visszafűtés, mint
a hőntartás.

Gábor

__________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 4647 (20091129) __________

http://www.eset.hu