[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 14:13:46 CET

vajk fekete wrote:
> en szoktam naponta irogatni a gazoraallast, de nincs sok ertelme 0.75m3
> szintjen.
>
> hiszen benne van a fozes es a melegviz is. meg az idojaras messze nem
> ilyen stabil. es
> hiaba mersz kulso homersekletet is hozza, a szel is szamit pl.

Jól hőszigetelt háznál szerintem csak akkor számít, ha a huzat valahol
tömítetlenség miatt intenzív légcserét is jelent. Ha ez nincs, akkor az
amúgy is hideg felületet (a hőszigetelés külső felülete) az erős szél se
tudja már lejjebb hűteni. Szóval szerintem ez is csak vacak hőszigetelésű
háznál számít.

Úgy is mondhatnám, hogy a két hőmérséklet mérést úgy kéne csinálni, hogy
az egyik a belső fal felületét nézi, a másik meg a külső falfelületét. A
kettő közti hőfokkülönbség miatti hőáram már csak kifejezetten a fal
anyagától függ, és nem befolyásolja az égvilágon semmi. Ez arányos az
átjutott hővel.