[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 14:28:33 CET

Acs Gabor wrote:

> A külső/belső hőmérséklet diagram felvételéből azt fogom meglátni, hogy
> mennyi a falak és a teljes tömeg tehetetlensége, és mennyi a hővesztése.
> ebből hogyan fog kijönni, hogy pl. mennyi nemfűtés kell 5-10%
> gázszámlacsökkentéshez, amit a prospektusok ígérnek?

Nem, itt a tehetetlenség (időállandó) nem játszik, mint energetikailag
fontos dolog, max annyiban, hogy nem tud nagy hőfokesés kialakulni bent.

Egyszerűen úgy kell felfogni, mint egy áramkört.
Van a kazán, ez egy vezérelt áramgenerátor.
Ez rádolgozik egy ellenállásra.
Az ellenállás pozitív pontja valami virtuális nulla ponthoz képest
szabályozott feszű (mondjuk 22V), az alsó pontja pedig külső tényezőktől
függ (külső hőmérséklet), tehát +20 és -20V között változik.

Nem csak az áramgenerátor teljesítményének az integrálásával lehet
megmérni, mennyi az energiafogyasztás egy adott időszakban, hanem az
ellenálláson mért fesz és az R ismeretében is.

Ha nem ismert az R, csak azt lehet ráfogni, hogy kb állandó, akkor is a
fesz időbeli lefolyásából lehet látni, hogy mennyi lehet a megtakarítás. A
dolog azért egyszerű, mert van a felső görbe, ami végülis egyenes, végig
22V, az alsó meg változik, a kettő közötti terület egy adott időszakban
egy energiával arányos. Ha viszont egy pici időszakra az egyeneshez képest
keletkezik egy kis lefelé elmozdulás (kis gödör), annak az egyeneshez
képesti terület mutatja a megtakarítást. Ez ordítóan bakfity - szerintem -
egy jól szigetelt háznál. Hacsaknem arról van szó, hogy elmentek kemény
télen sielni 2 hétre, és be van lőve, hogy a belső hőfok menjen le 5-7
fokra, de ez más tészta.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: megtakaritas1.gif
Type: image/gif