[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 14:45:39 CET

Acs Gabor wrote:
> Az intelligens termosztát topik nem arról szól, hogy a nemintelligenset
> hány fokra állítod :))

Én is mellékvágányon vagyok akkor.
Úgy gondoltam, hogy az intelligens nem is az, csak nem egyszerűen
szabályoz valami paramétert, hanem ún. zavarkompenzációval működik. Ennek
az a lényege, hogy nézi a külső hőfokot, és a kazánt úgy vezérli, hogy
ennek megfelelően legyen a teljesítménye kisebb vagy nagyobb, tehát tiszta
vezérlés, de mivel ez nem valami pontos, a maradék hibát rendes
szabályozással kilövi.

Valamint képes arra, hogy ha elmész, kiolvassa a gondolataidat, hogy bár
nem tudod, mikorra mész haza, ő már mégiscsak tudja, és mire hazaérsz, már
meleg lesz, de csak addigra pont. :-)

> Itt kb. az a lényeg, hogy a levegő hőmérsékletét állítgatod az
> intelligens termosztáttal 8 óránként, mialatt a fal belső hőmérséklete
> alig változik.

Szerintem ezt tudja egy normál termosztát is, csak nem kell 8 óránként sem
csinálni vele semmit.

Ha ilyesmit beszélnek, amit írtál, akkor nekem bizony parasztvakításnak
tűnik. (Vagy nem értettem meg a lényeget.)