[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Nov. 30., H, 21:20:48 CET

a padlofuteses helysegekben hidegburkolat van, es alul van 6-8cm beton, amit a futes felmelegit 25-28 fokra. (a teteje mondjuk 26 fok, a szigeteles feloli oldala meg a cso koruli resz ennel tuti melegebb, 30-35 fokos viz megy benne. a futes leallasa utan ez meg jo sokaig tolja a hot a helyisegbe.

a radiatoros helyisegekben ilyen ugye nincs. a radiator es a benne levo par liter viz hamar kihul, utanna ott hobevitel nincs.

ugy mukszik a vizes resz, hogy:

a kazan csinal melegvizet. ha a radiatorok kernek futest, akkor ez atforog rajtuk, es kesz.
a padlonak van egy kulon kore, amit sajat szivattyu forgat. ebbe egy keveroszelep kever bele a kazantol jovo melegvizet, a felesleg ami meg kijon, az megy a kazan visszaterobe.

a kazan tudja hogy padlot vagy radiatort fut, vagy hogy mindkettot, es ennek megfeleloen valaszt eloremenot. sot, az idojarasfuggo cucchoz kulon meredekseg adhato meg a kettore, es akkor a padlo eloremenot a keveroszelep az kulsobol szamolt homersekletre keveri.

a sajat rendszerem hatranyaival tisztaban vagyok. az a megdobbento, hogy amit felsoroltam radiatort, annal tobb egy atlag 80-100m2 csaladi hazban sem bir lenni. es annyi radiator 60 fokos vizzel tud leterhelni egy 8KW kazant. tehat egy kisebb csaladi hazban vegkepp elkepzelhetetlen, hogy a kazan 50 fokos vagy hidegebb vizzel menjen.

vajk