[Epitesz-barkacs] spórolás intelligens termosztáttal

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Nov. 30., H, 20:08:54 CET

vajk fekete wrote:
> az atlag kazanok 8-24 kozott modulalnak. ha direkt erre mesz, akkor
> talalhatsz ami
> lenegy 6-ig, talan 4-ig is van, de nagyon keresni kell. a 24 nagyon
> atlagos, ez alatti
> max tejesitmenyut megint nagyon keresni kell, raadasul nehany 12-es van
> csak, az meg
> azert hatareset.

Na de mire gondoltak, amikor ilyenre csinálták? Mindenki 3 emeletes, 20x20
méteres házat akar vele kifűteni, vagy hogy nem kell hőszigetelés?

> az a megdobbento, hogy a kovetkezo radiatorok:
> 4db 1600x600mm dupla lapradiator (dk22), 2db 800x600 ugyanaz, 2db
> bazinagy
> torolkozoszarito
>
> 50 fokos eloremenovel epphogy leadjak a 8KW-t!

ez viszont alulméretezés lenne, ha nem lenne a padlófűtés.

> persze van meg kb 70m2 padlofutes is, de a kettonek kulon termosztatja
> van, igy van
> olyan pillanat, amikor csak az egyik vagy csak a masik holeado uzemel.

Ez meg szabtech hiba a tervezésnél.

> probaltam trukkozni, hogy a padlohoz mindig megy a radiator is, de ettol
> csak melegebb
> lett a visszatero, rosszabb a kondenzacio. es igy is muszaj a radiator
> menjen magaban,
> mert a radiatoros helysegek gyorsabban hulnek mint a padlofuteses,
> surubben kell rajuk
> futeni.

Ez nem azért van, mert nincs jól elrendezve a padlófűtés? Azt megértem,
hogy ha egy kisebb helyiség le van határolva falakkal, akkor oda több hő
kell, mivel neki van külső fala is, míg egy belső helyiség akár olyan is
lehet, hogy nincs egyáltalán külső fala. Ezért kell a radiátor, de ezt
össze kéne kombinálni annak a helyiségnek a padlófűtésével. Vagy ahogy
Szepygabnál van megoldva, hogy falfűtés is van (ha jól emléxem), ami
biztos, hogy valahogy közös a padlófűtéssel.

Ha radiátor, annak úgy kéne esetleg bekötve lennie, hogy bele megy a
melegebb víz, belőle meg a padlóba a kissé lehült, onnan menne a kazán
felé. Persze lehet, hogy a radiátor melegebbet igényel sokkal, tehát
lehet, hogy mielőtt innen a padlóba megy a víz, bele kell keverni a
leghidegebből... nem egyszerű, kétségtelen. Akkor tudna egyszerű lenni, ha
ezekben a helyiségekben akkora radiátorfelületek lennének, amik
megelégednének a padlófűtés hőfokával, és kompenzálnák a falat.

Ha jól belegondolok, egy többszintes háznál végülis csak a falak mentén
kellene fűteni. :) Minden hő arra távozik.