[Epitesz-barkacs] regebbi telefondrot

SZIGETI Szabolcs szigi at ik.bme.hu
2009. Okt. 1., Cs, 16:05:19 CEST

> Látom, nem ismered ezt a fajta telefonzsinórt. Autót lehet vele elhúzatni.
> Még a csípőfogó is nehezen viszi. Pofára kb 2 másfeles kanóc összesodorva,
> de érezni lehet, hogy belül valami acélos anyag van.

Hali!

Szerintem nem erre gondolt. A fenti zsinórt pl. honvédségtől lehetett
nagymennyiségben "szerezni", tyúkbél néven futott. Ahogy néztem réz és acél
szálakból voltak az erek sodorva, elég strapabíró volt. A baka futott a
hátán a dobbal, letekerte aztán a végére kötöttek valami kurblis telefont a
harcálláspontot. Aztán mikor nem kelett összeszedte, már ha nem előzték meg
a buckalakók ebben.

Van az a sima kéteres drót, amivel a lakásban vezetik a telefont.
Kerezstmetszetre biztosan elbír néhány ampert, de a szigetelésében nem
lennék biztos, hogy 230-ra van méretrezve, figyelembe véve, hogy amiket
láttam, azoknak rendesen repedezett a szigetelésük, ahogy öregedtek.

Szabolcs