[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 20:18:17 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Engem azért zavarba ejtene ez a sokszínűség... én még bontatlan
> tekercs svájci PVC szigetelésű huzalt sem mertem venni féláron, mert
> fene tudja, hátha már nagykorú, és egyszer csak megvadul a falban. Pl.
> lesz rajta rakás hajszálrepedés-nem értek a műanyagokhoz. Szóval ez a
> régi telefondrót, külön rátett zöldsárga, szőlőkordonra szerelés, meg
> "van benne alu is" (csokiba inkább nem tenném, csak valami direkt
> alura és rézre kitalált rugós vacakba) mind bizonytalanságot hordanak
> magukban, ami jobb esetben elromlik, rosszabb esetben veszélyessé

Ne félj, nem fogja megvalósítani, csak kérdez. :-)

> Én pl. most vittem el a ház végéig a villanyt a padláson 5x6mm2
> dróton. Milyen elegánsan belesüllyesztettem a hőszigetelésbe! (nem
> gondolkodtam) Van, ahol a 20 cm alján van, máshol, ahol följön, van
> körülötte legalább 10 cm minden irányban. A Pattantyús idevágó képlete
> alapján kiszámoltam, hogy nyáron összesen kb. 30A a termikus
> terhelhetősége,

Ez biztos? Ha mondod az adatokat részletesen, akkor sima fizikai
számításokkal megmondom, a hőfokemelkedését. Szeritem ilyesmit nem szabad
könyvből kivett táblázatokkal megközelíteni. Kellene tudni a körülvevő
közeg hővezető képességét és valami ekvivalens vastagságát. Vagy azt a
hőfokot, amit elfogadhatónak vélsz.

> télen persze lehet tolni neki.

Nem biztos, hogy nagy különbség van az ő szempontjából tél és nyár között.

> Lehet persze, hogy sohasem megy majd át rajta 30A
> összesen hozamosabb ideig...

Mármint 3x30A? Szinte biztos, hogy csak max bekapcs tranziens formájában.
:-) Hacsaknem valami komolyabb ipari tevékenységbe belefogsz. Nem olyanba,
mint amit én csinálok, én nem szoktam 3x30A-t tartósan kivenni a
hálózatból.