[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 1., Cs, 20:35:12 CEST

Balázs Bámer  <bamerbalazs at gmail.com> 2009.10.01. 19:25:54 +2h-kor írta:

> Szervusz Mágus!

> Engem azért zavarba ejtene ez a sokszínűség... én még bontatlan
> tekercs svájci PVC szigetelésű huzalt sem mertem venni féláron, mert

a  saját szempontod szerint biztosan igazad van

> [...]
> "van benne alu is" (csokiba inkább nem tenném, csak valami direkt
> alura és rézre kitalált rugós vacakba) mind bizonytalanságot hordanak
> magukban, ami jobb esetben elromlik, rosszabb esetben veszélyessé
> válik. Olyan nincs, hogy "tudok vigyázni", meg "tudom, hogy csak
> kisflex mehet rajta" mert előbb utóbb elfelejtődik, vagy másnál okoz
> gondot, amikor ráakasztja a betonkeverőt és a feszültségesés miatt
> leég a motor. A villanyáram komoly dolog, a rendes szerelők még arra
> is vigyáznak, hogy lehetőleg kevés kötés legyen, mert mind hibaforrás.
> Inkább nem vinném be a villanyt a budiba.

egy családi ház elektromos rendszer bővítése esetén a régi szakasz
maradhat a régi felépítésben a régi szabványok szerint.
csak teljes felújítás esetén kell a mai szabványnak megfelelően
átalakítani

én a mélyépítési előzetes életemben itt pesten a vizeseknél a 160éves
öntöttvas csövet  idén gyártott összekötő idommal toldozzák....

a gázosoknál hasonló mődon toldozzák a rendszert

az elektromosoknál a mi utcánkban a felújított oszlopokat a keresztező
utca régi csupasz drótjaihoz tákolják, és 20 házzal arrébb a földkábel
vas védőcsöve szétrohadva csupasz drótokkal van a járdánál

azon mosolyogtam, hogy az elmű hozzáértői látták (és ellenőrizték)
a csokival összekötött (az óra alól kikandikáló) alu drótot az óra mellet
20-30 centire, csokira ment a friss, korábban sosem volt földelés is, stb
és a kb 30 csatlakozócsavart végignézték

felmásztak a méretlen szakaszt is megnézni, a kilógó drótsodratot
leszalagozták kódszámos ragasztószalaggal, stb.

és érdekes módon nem mondták, hogy hívjak szerelőt :-)

> Én pl. most vittem el a ház végéig a villanyt a padláson 5x6mm2
> dróton. Milyen elegánsan belesüllyesztettem a hőszigetelésbe! (nem
> gondolkodtam) Van, ahol a 20 cm alján van, máshol, ahol följön, van
> körülötte legalább 10 cm minden irányban. A Pattantyús idevágó képlete
> alapján kiszámoltam, hogy nyáron összesen kb. 30A a termikus
> terhelhetősége, télen persze lehet tolni neki. Máris azon gondolkodom,
> hogy kiveszem azt onnan (mielőtt valami komolyat rákötnék), nehogy
> gondot okozzon. Lehet persze, hogy sohasem megy majd át rajta 30A
> összesen hozamosabb ideig...

nekem falon kívül mennek a drótok, ha volna amperszag, hamar látszana