[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 20:49:14 CEST

Szervusz Mágus!

> egy családi ház elektromos rendszer bővítése esetén a régi szakasz
> maradhat a régi felépítésben a régi szabványok szerint.

Persze, hogy maradhat. Csak ha rákötik a klímát, jön az amperszag.

> én a mélyépítési előzetes életemben itt pesten a vizeseknél a 160éves
> öntöttvas csövet  idén gyártott összekötő idommal toldozzák....
>
> a gázosoknál hasonló mődon toldozzák a rendszert

Az a baj ezekkel, hogy iszonyat drága az egészet cserélni, és csak
akkor teszik meg, ha nagy a baj. Pl. a régi kócos kötésű gázcsöveket,
mert az egész bérház bűzlik a merkaptántól. Addig tákolnak, ami nem
feltétlen jó megoldás. Amit csinálni akarsz a budi felé az viszont új
rendszer. Megcsinálni nem több meló biztosan jó anyagból, esetleg ha a
szőlőkordont valami biztonságos független tartóeszközzel kikerülöd,
akkor kell pár új oszlop. Utána viszont biztosan tudni fogja azt, amit
elvársz tőle.

> nekem falon kívül mennek a drótok, ha volna amperszag, hamar látszana

Háááát, én inkább sose lássak elektromos füstöt... ha nem vagyok ott,
nem látom, hiába van kint. Lehet persze falon kívül, de jól legyen
megcsinálva, és örök mint a szegénység. Úgyse jön majd a maiaknál is
nagyobb fogyasztó, mert drágulni fog az energia, takarékoskodni
fogunk.

szia: Balázs