[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 20:38:12 CEST

Szervusz HJózsi!

> Ez biztos? Ha mondod az adatokat részletesen, akkor sima fizikai
> számításokkal megmondom, a hőfokemelkedését. Szeritem ilyesmit nem szabad
> könyvből kivett táblázatokkal megközelíteni. Kellene tudni a körülvevő közeg

Abból indultam ki, hogy megengedek 30 fok hőemelkedést, és a 4 cm
átmérőjű gégecső körül 10 cm vastag 0,04 W/(mK) szigetelésű anyag van.
Ezzel a képlettel
számoltam (Pattantyús, táblázat nem volt):
fi=2*pi*K*l*dt/(ln dk - ln db)
ahol K a hővezetési tényező, dt a hőmérséklet-különbség, l a hossz. dk
a külső, db a belső átmérője a szigetelésnek. Gondoltam, hogy
levezetem a képletet integrálással, de eddig lusta voltam.

> Nem biztos, hogy nagy különbség van az ő szempontjából tél és nyár között.

Hát ha 10 fokról emelkedik 30-cal vagy 30-ról az nem mindegy.

> Mármint 3x30A? Szinte biztos, hogy csak max bekapcs tranziens formájában.

Nem, összesen. Nem pont 30 volt, valamivel több, talán 40 is. Egy
fázison lehet mondjuk 15-20 A mert nullán visszafolyik. 3 fázison
meddővel együtt 3x10 vagy kicsit több.

> :-) Hacsaknem valami komolyabb ipari tevékenységbe belefogsz. Nem olyanba,
> mint amit én csinálok, én nem szoktam 3x30A-t tartósan kivenni a hálózatból.

Gondolom, a hőszigetelés miatt hamar felmelegszik a derót.

szia: Balázs