[Epitesz-barkacs] alu es rez keresztmetszet?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 1., Cs, 20:59:32 CEST

Balázs Bámer wrote:

> Abból indultam ki, hogy megengedek 30 fok hőemelkedést, és a 4 cm
> átmérőjű gégecső körül 10 cm vastag 0,04 W/(mK) szigetelésű anyag van.
> Ezzel a képlettel
> számoltam (Pattantyús, táblázat nem volt):
> fi=2*pi*K*l*dt/(ln dk - ln db)

Itt mi a fi?
Nekem ez jött ki integrálással :)
R=1/(lambda*2pi*hossz)*ln(D/d), ahol
R hőellenállás K/W
lambda a hővezetési tényező W/(mK)
D és d a külső és belső átmérők.

Ezzel az jött ki, hogy ha 3 érben folyik 30-30 amper, akkor 57,6 fokkal
lesz a d felületén a hőmérséklet magasabb, mint a D felületén, ha d=2 cm,
D meg 20.

Szóval nem valószínű, hogy baja esne.

Ugyanez tehát 3x10A esetén 9-szer kisebb, tehát 6,4 fokkal lenne melegebb.

Persze ott van kis többlethőfok, hogy nem egy 20 centi átmérőjű körben
veszi csak körül a szigetelőanyag a huzalt, hanem két sík felület
között... azt már nehezebb lenne kiintegrálni. :-)

> Hát ha 10 fokról emelkedik 30-cal vagy 30-ról az nem mindegy.

Na jó, ezt rosszul gondoltam.

Szóval mindennel együtt szerintem semmi baja nem lesz annak a huzalnak.