[Epitesz-barkacs] kültéri villanyszerelő doboz?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Okt. 3., Szo, 07:50:59 CEST

Szervusz Mágus!

> viszont láttam olyan dobozt is, hogy a műanyagdobozban lemezcsavarral
> drótszemeket is rögzítettek. Ezek szerint a műanyagdoboz annyira "tiszta",
> hogy fázisokat, nullát, földet ilyen lemezcsavarokkal oda biggyeszthetem,
> ahova akarom????

Oda. De nem a dobozba hajtanám a csavart, hanem külön szerelőlécre,
egyéb alkatrészekre raknám. Lemezcsavart műanyagban nem tartok jónak
villamos kötés megszorítására. Metrikus legyen az a csavar fém
anyában. De én nem biztos, hogy ennyi kérdéssel a fejemben magam
csinálnám a villanyszerelést. Ha valaki megkérdezi a feszültségesésre
méretezést, az még hagyján, mert nem tudja, mi mennyi alulfeszültséget
visel el, ehhez elég sok mindent kell ismerni: kapcsitápok,
villanykörte, aszinkron motorok stb. A fönti probléma viszont a rendes
ipari megoldások ismeretében nem szabad, hogy gondot okozzon.

szia: Balázs