[Epitesz-barkacs] kültéri villanyszerelŠdoboz?

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Okt. 3., Szo, 09:19:25 CEST

Szervusz Mágus!

> ennek  a hülye kérdésnek az alapját egy villanyszerelő szolgáltató kft
> saját műhelyéből koppintottam, ahol 3db villanyreszelő osztotta az észt.:-(

Nem a rossz példát kell nézni. Ha foglalkozni akarsz vele,
tanulmányozd a mindenfelé látható megoldásokat, és föl lehet ismerni a
jó és rossz megoldásokat. Persze ehhez kell érzék, szemlélet, fizikai
háttérismeretek. Mondjuk ezzel együtt is csak "általában jól meg tudod
csinálni" de vannak még olyan esetek, melyekre komoly szakismeret
nélkül felkészülni nem lehet. Igaz, ezek ritkák háztartásban. Enélkül
van a villanyszerelő iskola, ahol megmondják, hogy mit lehet és mit
nem, és az úgy jó is. Más kérdés, ha valaki nem úgy csinálja... és még
ott is lesz eset, amire nem készítettek föl, szóval közben ki kell
alakulnia a szemléletnek és gyakorlatnak.

> tudom, hogy ha felveszek 1db villanyszerelő papírral megáldott embert,
> akkor én is nyithatok egy Mágus villanyreszelő bt -t, a társadalonbiztosítási

Igen. Ő szerelhet, és ha valami gáz lesz, ő a felelős, mert ő
végezheti a melót. Ha nem ő csinálta, hanem te, elmeszelnek. Te addig
szerelhetsz, amíg nincs baj.

> képzeld el, ha én villanyreszelésben ultralaikusként ilyen megoldást
> kapnék egy villanyreszelő bt "szakértőjétől", és 20perc alatt ezért
> 20ezret kérne, és büszkén mondhatnám, hogy "szakszerelő csinálta"....

Ezért kell jó mestert választani, ami nem könnyű. Aztán figyelni rá,
mert lehet, hogy nem sikerült. A mi ácsunk pl. kiválóan összerak egy
hagyományos tetőt. A mienk is az, de van alatta faváz, ez már sok
volt. Valamit elnézett, a talpszelement nem lógatta ki az oromfalon
túlra, hogy a tető kicsit kilóghasson. Visszakézből mondta, hogy majd
kilógnak fél métert a cseréplécek. Tudod, mit lógatsz te ki...
gondoltam, és visszabontattam vele. Pedig egy darabig jó lett volna...

Szóval azért kukacoskodok a villannyal, mert ez igen komoly dolog, baj
esetén akár vaskos jogi következményekkel. Ha asztalt akarnál
csinálni, és ott lennének hasonló kérdések, szavam nem lenne.
Legföljebb földől és kiborul a leves.

szia: Balázs