[Epitesz-barkacs] 24V 400W E27-es

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 3., Szo, 17:38:41 CEST

Pataki István wrote:

> Nem tudom, mi bajotok a lámpával?

Hát az árama! Termikusan egyszerűen nem fogja bírni. Nem azért, mert az
izzó fogja felmelegíteni, hanem mert az a szerény kis kontaktus, ami
ráadásul nem valami érintkezőfém, hanem vacak, vékony sárgaréz féleség,
meg amihez nyomódik, az meg valami ónpacni, szóval itt csesződik el egész
hamar.

> Ha a csúcs jól érintkezik és rugós a
> megtámasztása, nem igazán probléma ekkora áram. Különben a régi
> biztosítékok sem működtek volna. <www.digita.uw.hu/VillM/muvek_10.pdf>
> "A Diazed-rendszerű biztosítók 500V névleges feszültségre és 200A
> névleges áramerősségig készülnek."

A papír, még, ha elektronikus is, mindent kibír. Nem készülnek, max lehet,
hogy régen ilyen is volt. Ma már (ha egyáltalán valaki is beépít ilyet) a
nagyobbik készül max 63A-esre, az E27 foglalatnak megfelelő menetű meg max
25A-esre. Na de már mondtam, és nem piszkálódásiból, hogy ezeknek más a
szerkezetük. Van egy elég merev menet, ami direkt áramvezető, meg van az
alja, ahol az illesztőgyűrű van, az is egy nem pici keresztmetszetű
fémlemez, benne menettel, ahova a szintén merev fémdarabot tartalmazó
illesztőgyűrű van becsavarva. A biztit is merev, és meg szokás húzni
becsavarás után. Egy foglalat szerkezete ehhez képest móka kacagás. Annak
megfelelően, hogy még az akár 1000W-os izzó árama is csak 4,4A táján van.
Lenne, de az 1000-es izzó (nekem volt egyszer egy ilyen lombikom :-))
foglalata nem E27, hanem a nagyobb, fene tudja, annak mi a neve. De ha
mégis ilyen a foglalata, akkor is harmadakkora áramú, mint amiről itt szó
van!!

> Másik kérdésem, hogy megvan a kilövési engedély Mágusra? Bölcs

Nem kell így felfogni. Egyszerűen arról van szó, hogy néha már nem simán
csak extrémek a gondolatai, hanem veszélyes dolgokat akar csinálni, vagy
vet fel, amire valahogy muszáj figyelmeztetni.

Hidd el, hogy nem fogsz találni ilyen normál foglalatba tekerhető 3,8kW
körüli izzót. Ez az az áram, amit már a normál kapcsolók is nem igazán
viselnek el, elmelegednek előbb-utóbb. A sima villásdugók is csak
16A-esek. A foglalat biztos jóval kisebb áramú.