[Epitesz-barkacs] Re: INOX vagy savallo vagy a magnes fogja-e vagy sem? Re: polirozas?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 5., H, 06:39:26 CEST

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.10.04. 22:13:40 +2h-kor írta:

> aha. Hát akkor nem csoda, hogy nem érzed jónak azt, ha odasüt a nap.. Erre
> nem ez a fajta fény a jó, hanem a jó kiterjedt fényforrás. Pl ha borult
> időben a szabad ég alatt lenne a munkaasztal.

> Magának a napnak a fénye lehet, de az égbolt azért más. A borult ég fénye
> is kb ez az 5600K lehet. (Csak érzésre, összevetettem spéci helyzetben a
> 6000K-s kompakt lámpával.)
>
> Szóval szerintem tudnál értékelni vagy néhány ilyen 6000K-s kompakt
> lámpát, de ez drága. Hasonló színhőmérsékletű fénycsövek már talán
> olcsóbbak (nem tudom), és hogy ne vibráljon, elektronikus fénycső előtét
> [...]

valami ilyen megvilágításra gondoltam:

műtőlámpa  asztalonként 1 főlámpa min. 50 000 lux

 A J Á N L A T I F E L H Í V Á S
110.000 Lux. Fénymező átmérője, 17-21 cm között. Megvilágítási mélység, Min. 100 cm.
Főlámpa és szatellit lámpa követelményei. Színjósági tényező, Min. 92% ...
www.janoskorhaz.hu/kozbeszerzes/FEBESZ.doc -

-
ehhez képest:

Néhány példa fényértékekre, a teljesség igénye nélkül:
1 lux - teliholdas éjszaka,
2-30 lux - éjszakai közvilágítás előírt mértéke (különböző helyeken),
50 lux - folyosókban, közlekedőkben elégséges fény,
80-100 lux - nappalik fénye,
250-500 lux - olvasáshoz, munkához, íróasztal felületén ajánlott fénymennyiség
------
néhány adat a találatok között:

laboratóriumi munkaasztal
Jó megvilágítás: fényerősség > 1000 lux

 Képernyős munkahely kockázatelemzése
A munkaasztalon a billentyőzetnél szükséges megvilágítás 500 lux

Európa Unió szabványa 400 lux fényt kér egy munkaasztalra, munkafelületre

Fogtechnikai Labor - Medical Plus Service - Fogorvosi szervíz
a) a helyi világítás legalább 1200 lux fényerejű legyen;.

műtőlámpa mennyezeti (210 000 lux) tartókonzollal
-----
60/2003. (X. 20.) ESzCsM rendelet
az egészségügyi szolgáltatások nyújtásához szükséges szakmai minimumfeltételekről

műtőlámpa   biztonsági áramforrással, fix, mennyezeti árnyékmentes,
asztalonként 1 fő lámpa min. 50 000 lux
1 szatellit min. 20 000 lux
mélységélesség 20 cm
lámpafej magasság állíthatóság, legalább 50 cm
lámpafej dönthetősége, legalább 60 cm   X