[Epitesz-barkacs] INOX vagy savallo vagy a magnes fogja-e vagy sem? Re: polirozas?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 5., H, 08:35:57 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> valami ilyen megvilágításra gondoltam:
>
> műtőlámpa  asztalonként 1 főlámpa min. 50 000 lux

Hú, ha én leírnám, hogy néha éjszakánként milyen nőre gondolok... :-)

> Néhány példa fényértékekre, a teljesség igénye nélkül:
> 1 lux - teliholdas éjszaka,
> 2-30 lux - éjszakai közvilágítás előírt mértéke (különböző helyeken),
Érdekes, hogy semmiféle mechanikai vagy más, szerelő vagy forgácsoló,
nyákos vagy más műszaki feladathoz nem írnak semmit. Persze emögött az is
lehet, hogy a műszakiak úgyis meg tudják oldani, hogy nekik az legyen, ami
kell.

Nemtom, mit akarsz csinálni, de én gonosz módon simán elképzelem, hogy ha
megvalósulnak a dolgok úgy, ahogy szeretnéd, lenne egy sufniszerű
műhelyed, ami tele van mindenféle szokásos, szedett-vedett, használt
holmival, ott néha meg akarsz valamit bütykölni, aminek semmi köze a
megélhetéshez, és fent egy roskatag szarufára szerelve ott virít egy
biztonsági áramforrással szerelt 25 millió forintos műtőlámpa egység. :)

Szóval nem kéne túlzásokba esni. Hidd el, mint öreg motorosnak, hogy ha
azt megoldod, hogy fehér legyen a plafon (legyen ott egy ilyen felület, jó
nagy), arra bőven esik fény, és az átlalad kedvelt színhőmérséklettel ez a
fény sok irányból képes arra a területre esni, ahol matatni akarsz bármit,
akkor eltűnik a rém zavaró árnyék hatás, mindent szépen fogsz látni.

Sötét helyen ez egy kardinális kérdés. Még szabad ég alatt is kellemetlen,
ha egy irányból jön erős fény (napsütés), és az ő árnyékába eső részek már
nem láthatók. Szóval az arányok. Messze nem többtízezer lux esetén is tök
jól látsz mindent, ha van a fénynek tényleg 6000K-s összetevője is, és
mindenféle irányból érkezik.