[Epitesz-barkacs] HgLi lámpa, izzó

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2009. Okt. 6., K, 16:32:07 CEST

>[PPT] PowerPoint bemutatóFájlformátum: Microsoft Powerpoint - HTML-változat
>Kevertfényűlámpa (HMLI). Izzószál. Főelektróda. Segédelektróda. Gyújtó
>ellenállás. Fej. 2008.10.9. BME - VIK ..
>Felépítése: 80 W Hgli + Izzószál ~ 80 W. Sorba kötve izzószál. 2008.10.9.

hoppá, de ott van a hmli ahhoz nem kell, de ez hgli lámpa.

na arra emlékeztem, hogy kell, mert régen (vagy 10éve) volt ilyenem is meg
olyanom is, és egyikhez kellett fojtó míg a másikhoz nem.

de akkor meg is kaptam a választ, ehhez kell fojtó trafó.
viszont cserébe nagyot világít, a régi emlékeim szerint egy 250W-os hgli
lámpával az egész udvart bevilágítottam.

a búra alá bekukucskálva 3 elektródás, ebből az egyikre megy egy ellenállás.

továbbá ha letöröm a búráját akkor pedig UV lámpa lesz belőle és ideális
eprom törlésre, csak meglehetősen életveszélyes lesz a cucc.
eprom törlés, na ez is micsoda ódivatú elfoglaltság,
felelevenedtek a régi emlékek.... :)

most, hogy ehhez kell fojtó, így is érdekel ?