[Epitesz-barkacs] UV-C es uveg?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 7., Sze, 12:18:25 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

UV-B ellen picit szűr, de nem tökéletes. Azért az autó üvege elég vastag,
tehát nem valószínű, hogy károsodik a gyerek bőre, ha azon keresztül éri
napfény. Aztán vannak olyan autóüvegek, amikben van valami sötétítés, az
még jobb.
A szem az más. De az unokámon látom, hogy ő igencsak elkerüli a napba
nézést ösztönből. Lehet viszont olyan gyerek, amelyiknek ez érdekes, és ha
nem tesznek semmit ellene, kifejezetten belebámul a napba. Szóval oda kell
figyelni.

Magamon figyeltem meg: ha letekert ablaknál ülök, és forrósodik a bal
alkarom, akkor feltekerve az ablakot ez jelentősen csökken. Szóval elég
jelentős hatása lehet.