[Epitesz-barkacs] Ekszijtarcsa-szeruseg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 8., Cs, 20:37:40 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Es ez a mu honnan jon,

Ez lesz az én ércnél maradandóbb mű-vem. :-)
Na szóval a kötél és az acél közötti surlódási tényező az valamekkora, nem
tudom, mekkora.
De azt tetszőlegesen lehet belőni az ékszíjtárcsa ékszögével, hogy a
látszólagos mü mekkora legyen. Mint írtam, ha önzáróra csinálom, végtelen
lesz. Ha elsőre belövöm mondjuk 7-re, vagy 30-ra, az jó. Később, ha már
netán zsíros a kötél, és jobban csúszik, lejöhet akár 2-re is, ekkor is
180 foknál az erő lecsökken e^(-2pi)=1,87e-3, azaz kb 2 ezrelékére. Az már
jó. Nincs ebben semmi varázslat, saccolás.