[Epitesz-barkacs] csigakerekes emelo ketyere

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Okt. 11., V, 18:30:51 CEST

kb 1:60 körüli áttételű bronzcsigás, de házi barkácsgyártású
emelőketyere  "siklócsapágyas" kérdésem lenne

ez a "siklócsapágy" is és a tengelye is vasból van,
kissé összerozsdásodott, a kézi kurbliját nem tudtam
megmozdítani kezdetben

a kurbli tengelyét egy félméteres vízszerelőfogóval
meg  tudtam forgatni, azután több fordulat után
már viszonylag könnyebben forgatható, aztán
WD40 -nel megfújdogálva már tűrhető lett

viszont nem látok zsírzószemet, de még egy olyan lukacskát sem,
hogy olajcseppet tudjak belecsepegtetni
(mint a régi varrógépeken volt)

azon gondolkodok, hogy egy - egy  4mm-es lukat kellene befúrnom?
(hogy műszerolajat lehessen belecseppentemi)
vagy van valami jobb megoldás?