[Epitesz-barkacs] rozsdamentes cso javitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 12., H, 23:01:23 CEST

Hofferek Attila wrote:

> Nem emlékszem a téma előző leveleire... mitől lyukadhatott ki?
> Mechanikai sérülés, vagy a -bármilyen színű- kóla tett benne kárt?

Amire én tippelek: valamilyen galvánelem hatás jöhetett létre. Magam is
láttam olyat, hogy KOxx (elfelejtettem a számot, saválló köpenyű hőmérő
száráról van szó) galvánfürdő áramterében szépen elfogyott. Vonatkozik ez
pl fűtőpatronok fémköpenyére, kivéve, ha titánból van.

Saválló anyagok kiválóan bonthatók árammal savban. Ha a sav adott
hőmérsékletű, és kénsav-foszforsav megfelelő arányban van, a bontás során
tükörfényes felület jön létre. Nagyon érdekes, hogy még a hegesztési
varratok is csillognak-villognak.

Ez a cső valahogy a környezetével adhatott valami olyan elektródapárt,
amitől áram jött létre. Talán ez a környék volt relatíve közel a másik
fémhez, és más úton villamosan össze voltak kötve.