[Epitesz-barkacs] denever a'gy

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 12., H, 09:43:15 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> ha belegondolsz, itt is csak az izmokat húzzák, nem a csontokat.

Inkább az izületi kapcsolatokat. Az izmok el vannak lazulva. Aztán lehet,
hogy valamit nem tudok, de valahogy nem úgy van az, hogy ha mittudomén
fogok egy eszméletlen embert, akkor el tudom távolítani a csogolyáit
egymástól anélkül, hogy valami marha nagy erőt kellene kifejtenem. Ahogy
pl a könyököd se zuhan szét, ha ellazítod a fel- és alkar izmait.

Sőt, műtétek alkalmával olyan izomlazítókat adnak be, hogy ha nem
vigyáznak az elaltatott beteg karjára, úgy zuhanhat le, hogy ki is
ficamodhat. De a teljesen és globálisan ellazított izmok ellenére nem esik
szét az ember! :-) Tehát a gerincoszlopot nem az izmok tartják egybe!

Na meg, ha valamilyen állat gerincfelépítését nézem, pl főtt állapotban,
amikor az izom már bizony nincs jelen vagy nem tart, attól még nem zuhan
szét a gerinc. Nem hinném, hogy embernél máshogy lenne.

Szóval ez a húzás nem az izmokat lazítja, hanem a porcos részt húzza szét.
Van lágy rész, és van az azt körülvevő tok vagy mi. A denevér ágy
leírásában is szerepel valami erről, hogy ezt a részt nemhogy
tehermentesítve, hanem húzva, hogy épül/alakul vissza a normális
állapotába.

De ha valakinek csontritkulása van, akkor két okból is csínján kell az
ilyesmivel bánni: lehet, hogy ha túl nagy húzóerőt kap, szétválik a csont
maga, másrészt amiről már szó volt, hogy ha az ilyen csont terhelése
megszűnik, akkor még gyorsabban épül le a szokványos teherhordó funkciója.