[Epitesz-barkacs] 9 ledes asztali lampa kontakthiba

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
2009. Okt. 13., K, 19:59:46 CEST

Mágus Bérprogram Demo wrote:
> 1) egy vékony drótszálat is forrasszak be a nyák
> rézfoliája mellé?

Nézd meg, ha olyan szar a nyák, hogy kezd leválni a fólia, akkor.

> 2) nekem egy "hagyományos" forrasztóónom van,
> a tajvani ismeretlen összetételű (vélhetően ólommentes)
> ónnal összeolvadva javulni fog az olvadék minősége
> a későbbi kontakthiba elkerülésé érdekében?

Nem. Az ólommentessel hamarabb fordulnak elő kontakthibák, precízebben kell
forrasztani vele, nehezebb szép forrasztásokat csinálni. (nem egy NYÁK-on
egy nem-mozgó alkatrésszel, hanem ha mondjuk a levegőben akarsz
összeforrasztani két drótot)

> 4) ólommal vegyítve kellene újraönteni? tényleg, hogyan lehet
> vékony formába önteni?

Az elektronikai forrasztásokhoz használatos forrasztó huzalnak a közepében
folyasztószer (flux) is van, ráadásul ebből is van többféle összetétel.
Nehézkes szép forrasztást csinálni flux nélkül, ha kicsit oxidos a felület.
Inkább vegyél egy 25 dekás guriga 1mm-es SnPb forraszt, évekig elég lesz,
ahhoz képest meg nem drága. :-)

--
((( Móczik Gábor  )))--((( E~mail: "pm-01" @AT "progzmaster" .DOT "hu" )))
((( Skype: moczik )))