[Epitesz-barkacs] 9 ledes asztali lampa kontakthiba

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 14., Sze, 10:05:00 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a hagyományos forrasztópákám a delejre érzékeny, 12V18Wattos,
> és ha csak 11Voltot kap, nem melegszik fel annyira

Na és, ha nyomod neki a hagyományos ólmos cint? Semmi baj nem lesz.
Na meg miért kell ilyen kicsi teljesítménnyel nyomatni? 11V-on már csak
(11/12)^2*18=15W-os.

> tehát nekem ólommentes ketyere javításához ennél a hagyományos
> forrasztópákánál igencsak kell szekunder oldalon a 14 - 15Volt,
> ahhoz a primer oldalon 240-250Volt is kellene

Vagy másik trafócska.
Aki ólommentes meg ilyesmi holmikkal akar foglalkozni, annak kell lennie
olyan pákájának, ami ahhoz kell, és ami korábban is szükséges volt.
Hőfokszabályozó nélküli pákával IC-k és más félvezetők között turkálni
amúgy is gázos dolog. Ha meg hőfokszabályozós, vagy akár weller, amiben a
hegy tipusa szabja meg a hőfokot, ott meg a dolog megoldott.

> az UPS 12Voltos akksijánál megjelenik a 14,4Volt, tehát túlhevített
> pákához (mivel potis szabályozóm nincs) csak innen tudom
> megoldani, hogy ólommentes nyákon forrasztani tudjak

Vagy mint mondtam, adagolod a hagyományos cint.

Ma már nem muszáj mindenáron szarból építeni várat, mint régen!