[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Okt. 16., P, 00:01:07 CEST

Szerintem nem kéne, de lusta voltam a termosztátba megírni eddig azt a
részt :) Igaz, a többire is csak egy szombatot szántam... Grafikus LCD,
páratartalom, harmatpont, 'kitöltési tényező', egyéb adatok.
18 fok nekem biztos elég lenne az alváshoz, asszonynak valszeg nem. Apám
annak idején télen-nyáron nyitott ablaknál aludt. Nekem csak nappal
számít, akkor is azért, mert jellemzően tizen órákat ülök egyhelyben.

Egyik kollégánk egyszer felvilágosított, hogy teljesen fölösleges pl.
nappalra levenni a lakás hőmérsékletét (amíg távol van a család) mert a
falak termikus tehetetlensége miatt a visszafűtés ugyanannyiba kerül,
mint az egész napos hőntartás. Ellenőrizni a termosztát
szoftver-lustaságom miatt még nem volt módom. De biztos minden lakásnak
van egy jellemző adata, mennyi az az idő, amikor már megéri levenni a
távollét idejére a fűtést. Könnyűszerkezetesnél biztos jobban megéri.

Gábor