[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2009. Okt. 16., P, 00:15:34 CEST

Acs Gabor írta:
> Szerintem nem kéne, de lusta voltam a termosztátba megírni eddig azt a
> részt :) Igaz, a többire is csak egy szombatot szántam... Grafikus LCD,
> páratartalom, harmatpont, 'kitöltési tényező', egyéb adatok.
> 18 fok nekem biztos elég lenne az alváshoz, asszonynak valszeg nem. Apám
> annak idején télen-nyáron nyitott ablaknál aludt. Nekem csak nappal
> számít, akkor is azért, mert jellemzően tizen órákat ülök egyhelyben.
>
> Egyik kollégánk egyszer felvilágosított, hogy teljesen fölösleges pl.
> nappalra levenni a lakás hőmérsékletét (amíg távol van a család) mert a
> [...]

Szerintem mindenképp megéri, mert ha bent hidegebb van, akkor kevesebb
hőmennyiség áramlik át a falon a külvilágba. Ez csak mennyiségileg függ
az ilyen-olyan szigetelésektől meg falszerkezettől, de alapvetésnek
szerintem megáll, hogyha a fal külső oldalán a hőmérsékletet adottnak
vesszük, akkor ha bent minél hidegebb van, annál kevesebb hő megy át a
falon. Ha kint is bent is ugyanannyi, akkor ez nulla.