[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás - termosztát beállítás

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
2009. Okt. 16., P, 10:45:35 CEST

Nem erről volt szó!
A lakás maga, a falak, a födém, a minden tárolja a hőt. Ha leveszed a
fűtést, nem egyből fog lecsökkenni a lakótér hőmérséklete a kivánt
szintre, mert a tárolt energia megtartja a benti hőmérsékletet. Vajk
szerint pl. egész éjjel csak 1 fokot csökken, tehát ha neki lenne igaza,
meg se tudnád csinálni az éjszakai 18-ra visszavételt. Szerintem a
legtöbb lakás sokkal gyorsabban hül, mint ahogy ő leírta, de ez most
mindegy. Szóval ha egyszer sikerült lehűtened a lakást, utána amikor
visszafűtöd, nem elsősorban a benti levegő felfűtése igényel majd sok
energiát, hanem a szerkezeté. Van egy jelentős integráló hatása a
szerkezetek hőtehetetlenségének, ezt ha kiszámolná, vagy megmérné az
ember, abból már meg lehetne tudni, mennyi az a távollét, ahol a
visszafűtés kevesebb energiát igényel, mint a hőntartás. Nekem a
bizonyos ismerősöm azt mondta, a legtöbb háznál ez jóval több, mint egy
éjszaka, vagy egy nappal, amíg távol vagy.

Gábor