[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 16., P, 12:40:34 CEST

Ez a légtelenítő kérdés egyszer az én praxisomban is felmerült. Nem az én
lakásomról volt szó, de volt közöm hozzá.

A radiátorok ott is klutyogtak, ha ment a cirkó, és képtelenség volt
kiküszöbölni.

Aztán nézegettem a csöveket, és azt láttam, hogy a cirkóból jövő előremenő
cső felment úgy 3m magasra, ott ágazott kétfelé a radiátorok felé,
egyúttal itt volt egy lényegesen vékonyabb cső felfelé a tágulási tartály
felé, amerre elvilegi a keringetett levegőnek is távoznia kellett volna.
(Ez még egy ilyen, szabad tágulási tartályú rendszer volt, sok-sok évvel
ezelőtt.

Ezt alakíttattam át a vizesekkel egy általam készített fémdoboz
beépíttetésével. (melléklet)

Működése:
A cirkó elég sebesen szállította a vizet, ezért a buborékoknak nem nagyon
volt módjuk beletalálni a vékony csőbe.
A kis tartályka (tenyérnyi) belsejében eléggé lelassult az áramlás ahhoz,
hogy legyen módjuk a buborékoknak felszállni, és nem belejutni a kétoldalt
elmenő csövekbe, így a tartálya felső részén lévő buborékok előbb-utóbb
kitaláltak a tágulási tartályig. A fűtési rendszer elnémult.

Azért nehéz az egyszer légtelenítés utántöltéssel, mert a betöltött vízben
is vannak oldott gázok, amik a kisebb nyomáson szépen kiszabadulnak, és
újabb levegő lesz a rendszerben. Ezért a kézi csak úgy megy, ha többszöri,
és a kívánt üzemi fölé van nyomva nyomásilag (ha nem gravitációs a
táguálsi tartály), így legaléább az utolsó légtelenítés miatti
nyomáscsökkenés miatt nem kell újra utántölteni.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: legtelenit.gif
Type: image/gif
Size: 1683 bytes