[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 19., H, 13:54:45 CEST

Hofferek Attila wrote:

> De a lángmodulációs kezánnak sincs egy "lángmagasság" bemenete, ahol
> modulálsz, hanem a visszatérő és az előremenő különbségéből modulál
> sajátmaga, hogy az előremenő mindig ugyanolyan meleg legyen.

Mondtam volna ilyet?
A lángmodulációs egyik fajtája az, amelyik tud folyamatosan egy min és max
láng között állítani valami hőmérsékleti jel (visszavezetett jel) alapján.
A másik fajtánál meg nincs ilyen lehetőség, hanem pl van 2 gázszelep, ha
az egyik van nyitva, kisebb láng van, ha a másik is, akkor nagyobb.
Esetleg 3 lángméret is lehetséges: kisebb és nagyobb áteresztésü szelep,
illetve mindkettő.

Hogy aztán mi van a gyakorlatban, azt nem tudom, de ezek a módok kínálnak
lehetőségeket arra, hogy ne kelljen túl gyakran kapcsolgatni a kazánt.

Hőérzetben se mindegy, ha pl radiátorok vannak. Full fűtésnél a
radiátortól pár méteren belül a hőérzetet nem csak az szabja meg, hogy
mekkora a léghőmérséklet, hanem az is, hogy az a relatíve nagy felület
forró vagy szobahőfokú. Ha forró, akkor lehet, hogy az ott üldögélő
leizzad, ha meg hosszabb ideig hideg, akkor elkezd fázni, és ez váltakozik
anélkül, hogy a léghőfok jottányit is változna. (Újabb előny a paldófűtés
javára, főleg, ha falfűtés is van. Ott nincs ilyen gyors változás.)