[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 19., H, 15:02:16 CEST

Acs Gabor wrote:
> [...]

Sejtettem, hogy nem használják ki a lehetőséget.

Ez nem függ a radiátorméretektől. Ha sokkal kisebb felület lenne
radiátorilag, akkor magasabb hőfokkal működne, de ehhez is kis láng
kellene, olyan kicsi, amit már nem tud. Max ekkor a visszatérő is jó meleg
lenne. Elromlana a hatásfok, mert már nincs kondenzáció, ezért egy kicsit
erősebb láng kéne ugyanahhoz a kimenő teljesítményez.

Simán ki kell cserélni az egész elektronikát egy saját procisra. :-)

Tényleg ismerek valakit, aki a klímájának a vezérlését cserélte ki, írt rá
programot.

Asszem, hogy ha nincs kint nagyon hideg, mindenképpen kell, hogy a nagyobb
kazánok (huszonkW-osak) ki-be kapcsolgassanak. Valszleg biztonsági okokból
nem teszik lehetővé egy bizonyosnál kisebb láng beállítását.

Régen egy safotóval :) vacakoltam. Az volt a baj, hogy valami dugulás volt
a vízrendszerben, ezért a kicsi vízáram csak úgy tudta elvinni a szükséges
hőt, hogy szinte felforrt a víz benne, és jó hideg jött vissza. Persze a
szobatermosztát ki-be kapcsolgatta, mert a láng is csak egyféle lehetett.

Azt tettem, hogy a betáp golyóscsap elfordításával belőttem egy olyan
lángot, aminél már alig kapcsolt ki, ezzel megszüntettem a ronda hangot,
ami a felforrásból eredt. Akkor próbálgattam, hát igen pici láng is tud
stabilan égni. Na persze lehet, hogy ekkor már az égők (ahol keveredik a
gáz a levegővel) túl forrók lesznek, csökken az élettartamuk, vagy hogy ha
kint erősebb szél van, akkor elaludhat a láng. Ez még nem zárt rendszerű
volt.

Szóval, ha egy zárt rendszerűben a ventillátort is lehet állítani, akkor
el tudom képzelni, hogy egész pici lángot is tudna a ketyere. És mivel kb
ugyanonnan jön a levegő, ahova megy az égéstermék, simán el tudom azt is
képzelni, hogy a szél nem tudja elfújni a lángot. A venti fordulatszámát
egy triakos mókával könnyedén lehet változtatni. Szóval lehet, hogy
tényleg indokolt egy saját kreálmányú vezérlés! :-)