[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 19., H, 15:54:03 CEST

vajk fekete wrote:
> ezt nem ertem. ha 40 fokot allitasz be neki, de kapcsolgat, mert nem
> tudja tartani,
> akkor ket dolog lehet:
>
> 1. megiscsak keves a radiator, nem tud a 40 fokos viz elegge lehulni,
> csak mondjuk 30
> fokra, es a 30fokos vizre a min. teljesitmenyt raengedve mar tul sok jon
> ki.
> 2. a radiatorok klafak, de mar a felso harmadukban lehul a 40 fokos viz
> 25-re, ami
> majdnem a szobahomerseklet, a radiator also fele nem csinal semmit.

> [...]

Szerintem kicsit rosszul ülsz a lovon.

Ha van minimum teljesítménye a kazánnak, és azt le tudja adni egy 40 fokos
előremenő mellett, azt valaminek fel is kell vennie.

Na de ha a lakás az adott külső hőfok mellett csak kevesebbet igényel,
mondjuk csak 5kW-ot, miközben 8 a minimum, akkor mindegy, mit csinálsz, a
kazán kapcsolgatni fog. Nincs más lehetősége, akármekkora is a
radiátorfelület.