[Epitesz-barkacs] radiátor csobogás

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 19., H, 15:57:30 CEST

vajk fekete wrote:
> a mindegy nemmindegy-t ugy ertettem, hogy ha 80% a kitoltes, akkor a pwm
> frekije nem
> igazan szamit. ha 10%, akkor nagyon is szamit.

Én meg úgy értem, hogy ha akármekkora is a kitöltés, de túl nagy a ki-be
kapcsolagatások gyakorisága, akkor elcsesződik a hatásfok. Képzelj el
szélsőséget, mondjuk 1 perc fűtés, fél perc nemfűtés.

> az egyszerubb kazanok azt tudjak, hogy egy parameterezheto fuggveny
> szerint a kulso
> homerseklet alapjan valasztanak eloremeno homersekletet. (mar
> felszereltem a homerot!)
>
> ha kint hideg van, akkor biztos melegebb viz kell a 80% bekapcs arany
> melletti
> hontartashoz, mint ha kint meleg van. logikus, egyszeru.

Igen, ez jópofa dolog. Bár én annak a híve vagyok, hogy ha a lakás
fűtésigénye fölötte van a kazán minimumteljesítményének, akkor már a
vízhofokkal operáljon, de ez is csak akkor frankó, ha lángot modulál. Ha
nem, hanem ki-be kapcsolgat, akkor vízhőfokra szabályozva jóval gyakoribb
ki-bekapcsolgatás lesz a következmény. Akár percen belülit is el tudok
képzelni, hacsaknem az automatika ezt megakadályozza. Ugyanis az
érzékelési ponton nagyon gyorsan változhat a vízhőfok.