[Epitesz-barkacs] akkutolto dugoja + aljzat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 14:49:11 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a töltő trafója 400mA, tehát az valóban kicsi hozzá
>
> az a kis jack-szerűség fiúrészébe (tehát a trafó oldali) lehet-e
> forrasztani drótot,
> vagy vékony, drótba gyárilag beöntött drótos kapható-e?

Hogy kapható-e, nem tudom, de ha a drótot nem ebből vágod le, hanem a
trafós részből vagy félútról, akkor a drótra rákötheted azt a valamit, ami
produkálja a 3A-t. Nem lesz gond.

Persze az akkut fogadó akármit is belül át kell alakítanod, mert van benne
pár alkatrész, amin átmegy az áram, azok nem fogják bírni.

> pl. van az a piros-fekete hangszórókábel, amiből vastagabbat is lehet
> kapni,
> vagy 2x0,75 mm2 kettősszigetelésű (ahogy az egyik listatárs mutatta
> a csavarhúzóját egy kábelköteggel táposítva)

Teljesen megfelel, de mondom, az eredeti zsinór is teljesen megfelel.

> 1) akku nélkül trafóról ellátni dróttal a csavarnyúzót (ahogy az egyik
> listatárs mutatta
> a csavarhúzóját egy kábelköteggel táposítva)
> ekkor a csavarnyúzóba is kell tápcsatlakozó

Ez húzósabb, a gép biztos sokkal nagyobb áramot vesz fel. Akár tizenamper
is lehet.

> 2) a fentit egy mozdulattal szétkapcsolni, hogy gyári akkuról mehessen,
> de akkor
> a 4db akkuból legalább 3db akku állandóan utántölthető legyen.

Szerintem a legegyszerűbb megoldás, ha ennyi aksi van. Szabadon
használhatod a gépet, köldökzsinór nélkül.

> 3) használaton kívül pedig csepptöltéses legyen a következő használatig
> ekkor meg az akkupackos dobozba is kell tápcsatlakozást megoldani, mert
> 2akku - 1töltő kombináció ehhez kevés

Szerintem elég, ha a meló előtt feltöltöd az egyik aksit, a másik töltődik
a munka alatt, lehet csereberélgetni.