[Epitesz-barkacs] akkutolto dugoja + aljzat

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 14:56:19 CEST

Van egy érdekes tapasztalatom, még nem veséztem ki, hátha bejön:

Van egy eléggé lepukkant aksim a gépekhez. Ha feltöltöm teljesen, fél nap
múlva már használhatatlan.

Volt egy szakaszos munkám, kb háromnegyedóránként kellett használni a
gépet. Gondoltam, ezt az aksit használom, erre jó lesz.

Feltöltöm, meló start, és láss csodát, bírja.
Tehát felmerült bennem, hogy a NiCd aksikat is lehet regenerálni ólomaksi
módjára, csak másik irányú igénybevétellel, de az is lehet, hogy ugyanúgy.
Tehát pl olyan töltőt csinálni (ezt meg is fogom talán tenni), ami nyomja
bele a kakaót szeliden az aksiba, és néha mondjuk 2-5 másodpercre egy bika
fet rákapcsol valami mackós terhet. Aztán azt is lehet, hogy egy kis
feszmegemelő áramkörrel feltöltött kondit kapcsol rá valami más, pl egy
tirisztorka szintén némi áramkorláttal.

Szóval úgy tűnik, hogy a NiCd szereti, ha lökdösve van.

Ugyanakkor van egy rádiós csengőm, amibe lepukkant NiCd ceruzaaksikat
raktam (a beltéri részbe). Először többször feltöltöttem-kisütöttem, elég
szarok maradtak, végül meghekkeltem a beltéri csengő részt, RC a
hálózatról, majd diódahíd (graetz), zener, és úgy rá az aksikra. Szóval
csepptöltés feszkorláttal, az aksik szinte csak nagy kondi szerepet
játszanak.

Eleinte párszor ki kellett venni, és még rátölteni, de már vagy 2-3 éve
jól működik. Odáig azzal élcelődött valaki, hogy ez egy látogatóbiztos
csengő: kívülről nem látszik, belülről nem hallatszik. :)

Érdekes módon a kültéribe rakott hajdani új sima 9V-os elem bírja. Nincs
önkisülés, úgy látszik, pedig télen elég nedves tud minden lenni. Igaz,
hogy az csak akkor van igénybe véve, ha megnyomják a gimbet, a beltéri
viszont állandóan vételen van. Ebből a fajtából a konnektorba dugós a
jobb.