[Epitesz-barkacs] beretta gazkazan kerdes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Okt. 20., K, 15:03:25 CEST

Mágus Bérprogram Demo  wrote:
> van egy 24kW-os gázkazán, ami legkisebb állapotban 8kW-os
>
> nekem 2-3 kW-nyi kellene, tehát pufferelnem IS kellene vagy 6 - 8
> kW-nyit
> (ez ki-bekapcsolások számát csökkentené)
>
> mekkora puffer kellene? mondjuk hirtelen volna 200literes, és abból egy
> ESBE
> termokeverővel emészteném el a pufferelt energiát

Szerintem inkább hagyd ki-bekapcsolgatni.

De azért számoljunk picit. 200 liter, mekkora hőfokkülönbséget fogadsz el?
Legyen mondjuk 60 fokos, amikor már meleg, és 30-ig engeded le.
Energia: c*m*dt=4,2kJ/kgK*200kg*30K=2,52e4 kJ, tehát 25MJ kb.
Ez osztva mondjuk 6kW-tal, a többlettel (6kJ/s) az 4200s, szóval van benne
valami, több, mint egy órányi energiát el tud tárolni.

Azért szerintem a falak is eltárolnak ennél jóval többet. Ez meg helyet
foglal, levegőt vesz be, plusz technikát igényel... szóval szerintem nem
az igazi.

Talán, ha 3/4 napi energiát akarnál eltárolni, mert mondjuk a klímával
éjszakai árammal akarnád melegíteni a hőtárolót, azt jobban el tudnám
képzelni, de ahhoz jóval nagyobb tartály kell, mint látszik. Ez a 200
literes töltet 2kW-tal terhelve eme hőfokváltozás mellett 3 órára elég. Az
meg bakfity.